Skip to content Skip to footer

BMW “M3 Tracktool”

689 000 SEK

Översikt

Mycket välbyggd bil med hög kvalitet! Perfekt för bankörning men ändå helt godkänd för gatan.
Effekt ca 320 hk
Hela motorn är komplett renoverad för ca 30 mil sedan

Årsmodell:

Mätarställning

Exteriör

Interiör

1989

350 mil

Alpine Vit

-

Årsmodell: 1989

Mätarställning: 350 mil

Exteriör: Alpine Vit

Interiör: -

Effekt:

Växellåda:

Drivning:

Bränsletyp:

320 hk

Manuell

Bakhjulsdriven

Bensin

Effekt: 320 hk

Växellåda: Manuell

Drivning: Bakhjulsdriven

Bränsletyp: Bensin

EFFEKT / VRIDMOMENT

  • Mappad av Köhler racing på rullande landsväg 275 whp
  • Effekt ca 320 hk
  • Hela motorn är komplett renoverad för ca 30 mil sedan

 

MOTOR, VÄXELLÅDA OCH AVGASSYSTEM

  • S50B30
  • Köhler racings programmerbara ECU
  • Kamaxlar Köhler Racing
  • Kolfiberinsug Köhler Racing
  • Stum vanos
  • 5-växlad ZF låda
  • Bakflyttat växellänkage
  • Lättat svänghjul från DLI teknik
  • Förstärkt Sachskoppling
  • Aluminiumkylare
  • Aluminium motorfästen och Delrin växellådsfästen
  • Specialbyggt avgassystem i TIG-svetsat rostfritt stål
  • Bosch 040 i 2 liters catchtan och Bosch 044 förpump
  • AN salng/kopplingar till all bränsle- och oljeledningar
  • Stålomspunna bromsslangar
  • Stående pedalställ och hydralisk handbroms från Sellholm
  • Setrab oljekylare
  • Diff ombyggd med dubbla lamellpaket 3:73 utväxling
  • Z3 M diffkåpa

 

CHASSI

  • Fjäderben från Sellhom bak
  • Inflyttade ramben och hjulhus för att rymma bredare däck bak
  • Höga justerbara stötdämpartorn bak
  • Ombyggd bakvagnen för att kunna justera hjulvinklar (DTM)
  • Knivkrängare fram och bak från Sellholm
  • Fjäderben fram från Sellholm med justerbara topplagringar
  • Modifieringar av undre fästen av fjäderben fram för mer caster
  • Delrinbussningar i hela chassit från Millway
  • Fjäderbenstorn fram höjda 4 cm
  • M3 E36 3.0 styrväxel med oljekylare

 

FÄLGAR, DÄCK OCH BROMSAR

  • Compomotive Mo6 8/18 fram & 10/18 bak
  • Bromskit från XYZ
  • 355mm skivor med 6 kolvsok fram
  • 330mm skivor med 4 kolsok bak
  • Pedalställ med bromsvåg från Sellholm
  • Hydralisk handbroms från Sellholm

 

INTERIÖR / INREDNING

  • Fullbur (svetsad) från guss
  • Sparco evo stolar med Sparco 4-punktsbälten 3 tum
  • Sparco ratt
  • Sparco hjälmlåda
  • Sänkt rattstång
  • Kolfiber dörrsidor fram och täckskivor bak

 

EXTERIÖR

  • Helt ombyggd till M3 kaross med BMW original plåtskärmar
  • Evo 3 original framskärmar
  • Front och splitter i kolfiber DTM -92
  • Bakvinge med stora vingbladet i kolfiber DTM -92
  • Tak utbytt till utan taklucka
  • DTM-backspeglar i kolfiber
  • Racing dragögla
  • Ljus solfilm runt om

Reggad som amatörbyggt fordon 2014 dvs helt laglig och godkänd för att köra gata med!
Karossen är från början en 316 -89 som fått all plåt bytt till m3e30 original plåt..
Mycket välbyggd bil med hög kvalitet! Perfekt för bankörning men ändå helt godkänd för gatan.

Kontantinsats

Kontant minst 20%

%
Avbetalningstid
månader
Restvärde
%
Månadskostnad

SEK

Lånebelopp:

SEK

Kontantinsats :

SEK

Restvärde:

SEK

Ränta:

%

Uppläggningsavgift:

SEK

Administrationsavgift:

SEK

Avgift:

SEK

Utrustning & info

EFFEKT / VRIDMOMENT

  • Mappad av Köhler racing på rullande landsväg 275 whp
  • Effekt ca 320 hk
  • Hela motorn är komplett renoverad för ca 30 mil sedan

 

MOTOR, VÄXELLÅDA OCH AVGASSYSTEM

  • S50B30
  • Köhler racings programmerbara ECU
  • Kamaxlar Köhler Racing
  • Kolfiberinsug Köhler Racing
  • Stum vanos
  • 5-växlad ZF låda
  • Bakflyttat växellänkage
  • Lättat svänghjul från DLI teknik
  • Förstärkt Sachskoppling
  • Aluminiumkylare
  • Aluminium motorfästen och Delrin växellådsfästen
  • Specialbyggt avgassystem i TIG-svetsat rostfritt stål
  • Bosch 040 i 2 liters catchtan och Bosch 044 förpump
  • AN salng/kopplingar till all bränsle- och oljeledningar
  • Stålomspunna bromsslangar
  • Stående pedalställ och hydralisk handbroms från Sellholm
  • Setrab oljekylare
  • Diff ombyggd med dubbla lamellpaket 3:73 utväxling
  • Z3 M diffkåpa

 

CHASSI

  • Fjäderben från Sellhom bak
  • Inflyttade ramben och hjulhus för att rymma bredare däck bak
  • Höga justerbara stötdämpartorn bak
  • Ombyggd bakvagnen för att kunna justera hjulvinklar (DTM)
  • Knivkrängare fram och bak från Sellholm
  • Fjäderben fram från Sellholm med justerbara topplagringar
  • Modifieringar av undre fästen av fjäderben fram för mer caster
  • Delrinbussningar i hela chassit från Millway
  • Fjäderbenstorn fram höjda 4 cm
  • M3 E36 3.0 styrväxel med oljekylare

 

FÄLGAR, DÄCK OCH BROMSAR

  • Compomotive Mo6 8/18 fram & 10/18 bak
  • Bromskit från XYZ
  • 355mm skivor med 6 kolvsok fram
  • 330mm skivor med 4 kolsok bak
  • Pedalställ med bromsvåg från Sellholm
  • Hydralisk handbroms från Sellholm

 

INTERIÖR / INREDNING

  • Fullbur (svetsad) från guss
  • Sparco evo stolar med Sparco 4-punktsbälten 3 tum
  • Sparco ratt
  • Sparco hjälmlåda
  • Sänkt rattstång
  • Kolfiber dörrsidor fram och täckskivor bak

 

EXTERIÖR

  • Helt ombyggd till M3 kaross med BMW original plåtskärmar
  • Evo 3 original framskärmar
  • Front och splitter i kolfiber DTM -92
  • Bakvinge med stora vingbladet i kolfiber DTM -92
  • Tak utbytt till utan taklucka
  • DTM-backspeglar i kolfiber
  • Racing dragögla
  • Ljus solfilm runt om

Reggad som amatörbyggt fordon 2014 dvs helt laglig och godkänd för att köra gata med!
Karossen är från början en 316 -89 som fått all plåt bytt till m3e30 original plåt..
Mycket välbyggd bil med hög kvalitet! Perfekt för bankörning men ändå helt godkänd för gatan.

Kontakta säljare

    Reg.-nr på eventuell inbytesbil